april 26, 2019

Destinationspodden

Destinationspodden är podden som djupdyker i hur man gör för att locka fler besökare till en plats. Här skärskådar vi hur små och stora, kända och okända destinationer jobbar för att skapa, paketera och lyfta fram sina reseanledningar, få besökarna att välja dem och komma tillbaka. Vi följer med in i huvudet på hotellägare, upplevelse-entreprenörer, destinationsutvecklare, eldsjälar och andra intressanta personer som på något sätt utvecklar och marknadsför sin plats.

Vi som står bakom Destinationspodden är företaget Basetool. Vi finns till för att få fler företag och destinationer att växa, våga och utvecklas. Vi bygger digitala plattformar specifikt utformade för marknadsföring av destinationer och företag inom besöksnäringen, med all den funktionalitet som du behöver, liten som stor.

Idén till Destinationspodden växte fram efter ett samtal med en kund som berättade om vad som var så speciellt med just hennes destination. Hon kände att det här med att bygga varumärke, skapa en destination och marknadsföra sin verksamhet var komplext, och att det hade varit skönt att kunna få tips på hur andra gör. Det tyckte vi lät som en superbra idé. I vårt arbete träffar vi massor med små och stora besöksnäringsentreprenörer och organisationer som kämpar med samma frågor.

I Destinationspodden vill vi berätta om hur privatpersoner, företag och organisationer rent konkret arbetar. Vad de lyckats och misslyckats med och vad de ser runt hörnet. Vi kommer inom kort även lansera ett forum där alla kan mötas, dela erfarenheter och tipsa varandra.

Vi tror på att vi tillsammans får destinationer och företag att växa. Det gör vi genom att dela med oss av vår och våra kunders kunskap, bygga verktyg och plattformar som ligger i framkant av utvecklingen på vår spelplan, och genom att hjälpa våra kunder att bli mer effektiva och lönsamma.